O mnie

Moje zdjęcie
Mam już swoje lata. Fotografią zainteresowałem się stosunkowo niedawno i można by rzec na starość;-) Ale dopóki zdrowie i kondycja mi pozwalają, włóczę się z aparatem po bagnach, lesie i krzakach, żeby robić to co sprawia mi największą satysfakcję.

niedziela, 8 lutego 2015

Jak można manipulować widzem ;-)


Ostatnia moja notatka ukazała się na blogu na początku października. Faktem jest że fotografii poświęcam znacznie mniej czasu niż jeszcze rok temu ale od czasu do czasu biorę aparat i próbuję coś uwiecznić.
Jesienią moim ulubionym miejscem zasiadek była czatownia przy śródleśnym jeziorku dystroficznym. 
Karłowata bagienna roślinność przypomina tu tundrę.
Sprzyja to fotografowaniu ptaków szerokokątnym obiektywem. 






Podczas jednej z zasiadek udało mi się uwiecznić ciekawe zdarzenie. Manipulując kolejnością pokazywanych zdjęć, można u oglądającego spowodować wyciągnięcie fałszywych wniosków.

Zdjęcia sugerują że Bielik zaatakował Lisa i się z nim rozprawił. Dodając jednak kolejne zdjęcia sytuacja się wyjaśnia, ptak i Lis stoczyły utarczkę o martwego lisa z której zwycięsko wyszedł Lis. Być może gdyby Bielik był starym ptakiem poradziłby sobie z intruzem ale na zdjęciach mamy młodego Bielika. 



11 komentarzy:

  1. Zdjęcia jak zwykle niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lis bronił martwego lisa przed atakiem bielika, czy także traktował go jako łup?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ze traktował jako łup, czytałem o kanibalizmie u lisów ale nie wykluczone że był to odruch braterstwa. Martwy lis był ciężki i został po kilku metrach porzucony, być może z powodu trzasku migawki.

      Usuń
  3. ech, takie manipulacje to ja rozumiem ;-P. Genialne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Te zdjęcia to więcej niż tylko banalny dokument. Jest w nich życie i dramatyzm. Znakomite!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się zmanipulowany i teraz będę spoglądał na każde zdjęcie z podejrzeniami :-) Tak poważnie to świetny,zaskakujący, zimowy,dokument. Myślę, że nie jeden początkujący fotograf pokusilby się o manipulację dla osiągnięcia poklask, bo zazarejestrowana scena wyjątkowo temu sprzyja. Na szczęście Ty wiesz jak podchodzić do fotografii przyrodniczej za co wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję się zmanipulowany i teraz będę spoglądał na każde zdjęcie z podejrzeniami :-) Tak poważnie to świetny,zaskakujący, zimowy,dokument. Myślę, że nie jeden początkujący fotograf pokusilby się o manipulację dla osiągnięcia poklask, bo zazarejestrowana scena wyjątkowo temu sprzyja. Na szczęście Ty wiesz jak podchodzić do fotografii przyrodniczej za co wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaskakujące rozwiązanie historii - rzeczywiście można wyciągnąć błędne wnioski! Ale przychylałabym się, może nieco naiwnie, do wersji, że lis bronił martwego członka stada, ponieważ kilka dni temu widziałam film, na którym pies ściągał innego potrąconego psa z ulicy, aby go uratować - myślę, że zwierzęta mają takie "ludzkie" odruchy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę szkoda, że do tak niesamowitych zdjęć, powstał komentarz o manipulacji. Nie ma najmniejszego powodu, byśmy my, fotografujący przyrodę, manipulowali na temat dokonanej obserwacji - czemu miałoby to służyć? Przyroda dba o tak zaskakujące scenariusze, że nasza kreatywność literacka jest tu zbędna. Zdjęcia świetne! Gratuluję :)

      Usuń

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy